Start in Nubikk herenschoenen: een succesverhaal

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als startende ondernemer lees ik graag succesverhalen van anderen. Niet alleen vind ik dat heel inspirerend, vaak leer ik ook nog wat van anderen hebben meegemaakt toen ze startten met hun bedrijf. Het is mooi om te lezen hoe mensen ondanks tegenslagen de top weten te bereiken in hun werkveld. Of om te horen hoe een idee dat zomaar opkwam in iemand leidde tot een succesvol bedrijf dat over de hele wereld hun producten verkoopt. Ik droom dan even weg over mijn toekomstige successen om vervolgens weer hard aan de slag te gaan. Want één ding is zeker: uit alle verhalen blijkt dat hard werken een belangrijke sleutel tot succes is. Een succesverhaal dat ik graag lees is dat van Nubikk herenschoenen. Een Nederlandse onderneming die nu hun omzet gestaag zien groeien in Europa.

Nubikk herenschoenen the story

Wat mij aanspreekt in het verhaal rond het schoenenlabel Nubikk is de manier waarop ze zichzelf in de markt zetten. Met een slimme, hedendaagse marketingstrategie weten ze moeiteloos klanten aan zich te binden. Eerst iets over Nubikk zelf. Het merk bestaat sinds 2012 en is opgericht in Nederland. Inmiddels heeft het zich ook stevig gevestigd in de ons omringende landen. Al reiken de ambities natuurlijk altijd verder. Nubikk won meteen in 2014 de Zilveren Schoen voor het snelst opkomende nieuwe merk en die belofte hebben ze ingelost. Het merk volgt qua marketing gewoon de trends van dit moment. Zo maakt het merk gebruik van social influencers en bloggers want ja, die worden meer bekeken dan een gemiddelde advertentie of TV spot. En dat dit zijn vruchten afwerpt, bleek al snel.

Heel veel volgers

Als startende ondernemer kan ik hier alleen nog maar van dromen. Je start een merk en voor je het weet heb je 60.000 volgers op Facebook en 20.000 op Instagram. En ze hebben daar niet eens heel veel moeite voor hoeven doen. En dat terwijl ik zelf hard moet werken om mensen naar mijn facebook pagina te krijgen. Hun bloggers en influencers zijn goed op de hoogte van de trends en het bedrijf kan dus makkelijk inspelen op wat de klant wil. Dat doen ze ook met hun Nubikk herenschoenen. Die gaan met de tijd mee en geven wat de hedendaagse man wil. Geen wonder dus dat de klanten blijven komen. En wat neem ik hiervan mee als starter? Tja, ik moet toch eens gaan kijken wat ik kan doen aan marketing. Weer een waardevolle tip geleerd.

 

Geef een reactie